Služby pro handicapované

Cestující s omezeným pohybem

Berle a hole může mít cestující s sebou na palubu, přeprava je zdarma a nezapočítává se do váhového limitu. Chodítko většinou cestující odevzdá u odbavení a po letišti se pohybuje s pomocí asistence na zapůjčeném vozíku. Pokud cestující má zájem o zajištění letištní asistence na letišti, musí si při objednání zájezdu objednat konkrétní typ asistenční služby.  Zdravotně handicapované osoby nesmí sedět na exitových místech.

Cestující s invalidním vozíkem

Pokud cestujete cestující s vlastním invalidním vozíkem, je třeba cestovní kanceláři nahlásit ihned s objednáním zájezdu rozměry, váhu a typ invalidního vozíku a ověří se, zda pro daný typ vozíku je třeba individuální transfer nebo zda se vozík vejde do plávaného transferu. U většiny leteckých společností je elektrický invalidní vozík na vyžádání a některé typy baterií nemusí být dopravci povoleny. Cestující musí předem s prodejcem zájezdu zkonzultovat, zda je vybraný hotel vhodný pro vozíčkáře a případně si nechá doporučit vhodné ubytování. Zdravotně handicapované osoby nesmí sedět na exitových místech.

Asistenční služby na letištích

Zdravotně handicapovaní cestující si mohou zdarma s objednáním zájezdu objednat asistenci na letišti, která jim usnadní přesun na odletovém i příletovém letišti mezi odbavením a letadlem a usnadní jim nástup do letadla.

Asistence od odbavení na letišti do gatu:

Vhodné pro cestující, kteří chodí o holi nebo s berlemi a mají problém ujít delší vzdálenosti. Letiště zdarma připraví k odbavení pojízdné křeslo. Tuto službu je třeba objednat zároveň s objednáním zájezdu u prodejce zájezdu.

Asistence od odbavení do gatu a při chůzi do schodů:

Vhodné pro cestující, kteří chodí o holi nebo s berlemi a mají problém ujít delší vzdálenosti a nevyjdou do schodů. Letiště zdarma připraví k odbavení pojízdné křeslo a pomohou s nástupem do letadla. Tuto službu je třeba objednat zároveň s objednáním zájezdu u prodejce zájezdu.

Asistence pro vozíčkáře od odbavení do gatu a asistence až na místo v letadle:

Cestující na invalidním vozíku s omezenou hybností může požádat zdarma o asistenci na letišti, která dopraví cestujícího až k letadlu a v závislosti na hybnosti cestujícího mu může být zajištěna asistence až na konkrétní místo v letadle.  Vozík od vás personál letiště převezme na letišti a uloží ho do zavazadlového prostoru. Přeprava vlastního kolečkového křesla pro handicapovanou osobu je zdarma.

Neslyšící cestující

Aby i pro neslyšící cestující byl zajištěn pohodlný let bez komplikací, je třeba, aby si neslyšící cestující nechal doplnit do cestovní smlouvy tuto službu - DEAF. Služba je zdarma. Jedině tak s jeho přítomností bude letecká společnost a konkrétní letiště počítat a zohlední zdravotní handicap a přizpůsobí tomu průběh letu. Zdravotně handicapované osoby nesmí sedět na exitových místech.

Nevidomý cestující

Aby i pro nevidomé cestující nebo cestující se zbytky zraku byl zajištěn pohodlný let bez komplikací, je třeba, aby si nevidomí cestující nechali doplnit do cestovní smlouvy tuto službu - BLND. Služba je zdarma. Jedině tak s jeho přítomností bude letecká společnost a konkrétní letiště počítat a zohlední zdravotní handicap a přizpůsobí tomu průběh letu. Zdravotně handicapované osoby nesmí sedět na exitových místech.

Pokud pocestuje nevidomí se psím doprovodem, je třeba ihned s objednáním zájezdu ověřit prostřednictvím cestovní kanceláře možnosti ubytování psa v hotelu a schválit možnost přepravy asistenčního psa na palubě letu. Konkrétní podmínky pro objednání asistenčního psa vám sdělí prodejce zájezdu.