Spuštění Hintboxu skupiny REWE
Nesprávné pracovní chování – zejména v souvislosti s úplatkářstvím – může způsobit velké škody nejen naší společnosti a jejím zaměstnancům, ale i společnosti jako celku. Zaměstnanci a třetí strany, kteří upozorní na pochybení, jsou v mezinárodní terminologii často označováni jako oznamovatelé. Předložením podnětů o dodržování předpisů prokazují tyto osoby odvahu a poctivost. Společnosti jsou povinny tyto osoby náležitě chránit. Oznamovatelé nesmí utrpět žádné odvetné opatření v důsledku poskytování informací o dodržování předpisů.
Nový zákon na ochranu oznamovatelů
Na ochranu oznamovatelů přijala EU „směrnici o oznamovatelích“, která byla transponována do české právní úpravy zákonem č. 171/2023 Sb. V návaznosti na povinnosti vyplývající z tohoto zákona, naše společnost zavedla samostatný lokální nahlašovací kanál splňující veškeré požadavky národní úpravy.
Skupina REWE představuje digitální reportovací platformu
Ve skupině REWE bylo dříve možné nahlásit porušení e-mailem, telefonicky nebo dopisem. Jako moderní skupina společností spoléhající na inovativní řešení, zavedla skupina REWE digitální reportovací kanál: S REWE Group Hintbox je nyní mimořádně snadné posílat tipy na dodržování předpisů – a to i anonymně. Nový nástroj navíc umožňuje hladkou a ochranu dat respektující komunikaci mezi oznamovateli a odpovědným oddělením REWE. Osoby, které si přejí předložit tipy na dodržování předpisů bez použití digitálního nástroje, mohou také kontaktovat ombudsmana skupiny REWE. Jak nová nahlašovací platforma podrobně funguje, je vysvětleno v následujícím videu:
Hintbox skupiny REWE bude dostupný jak zaměstnancům, tak i třetím stranám v německém, anglickém a řadě dalších jazyků skrze internet. Informace o nové platformě byly také přidány do Kodexu chování skupiny REWE.
Skupina REWE výslovně vyzývá zaměstnance či třetí strany k hlášení pochybení. Aktivně tak zasáhnete proti nespravedlnosti a budete chránit společnost i zaměstnance před újmou-
Stížnosti týkající se lidských práv nebo environmentálních rizik nebo porušení řádné péče
Stížnosti zákazníků, např. na kvalitu produktů a služeb DER Touristik Group, se nepovažují za stížnosti na lidská práva nebo environmentální rizika nebo porušování řádné péče. S těmito stížnostmi se prosím neváhejte obrátit na zákaznická oddělení a hot line.
Výslovně vyzýváme zaměstnance a externí strany, aby nás informovali o jakémkoli podezření na lidská práva nebo environmentální rizika nebo porušení řádné péče. Oznamovatelé nesmějí utrpět žádné pracovní nevýhody v důsledku podání stížnosti. Postup vyřizování stížnosti se řídí definovaným procesem, který je rovněž uveden v jednacím řádu, a který je v souladu s německým zákonem o povinnostech podnikové řádné péče v dodavatelských řetězcích (LkSG), který se vztahuje na celou skupinu REWE (včetně naší společnosti) z důvodu jeho německé mateřské společnosti. Vždy je zaručena nestrannost; osoby zúčastněné na řízení nejsou vázány pokyny a jsou povinny zachovávat mlčenlivost.
Nahlásit porušení lidských práv či práva životního prostředí